Click here OK!

Followers

Monday, 19 March 2012

PEREMPUAN WAFER?? SIAPAKAH DIA??


Siapa lah perempuan wafer ni kan????? Aku panggil dia perempuan wafer sebab aku tak kenal dia siapa. Aku tak tahu nama dia, aku tak tahu nombor telefon dia (ehh, tiba-tiba), pendek kata memang tak kenal la dia siapa. Yang aku tahu, dia bekerja kat kedai jual wafer. 


Masa cuti sem lepas, aku selalu kot pergi beli wafer semata-mata nak tengok dia, nak senyum kat dia, nak tengok dia senyum. Setiap kali aku pandang wajah dia, setiap kali tu la aku jatuh cinta kat dia. Wahhhhh.. Ini bukan cinta pandang pertama, tapi cinta pandang berkali-kali. hehehe. Kalau aku tak nak beli, setiap kali keluar rumah, mesti aku akan lalu depan kedai dia untuk curi-curi pandang dia. hehe. Bukan apa, cuma setiap kali pandang muka dia, hati aku rasa tenang jek.


Tapi aku tak berani lansung nak ajak dia berbual. Tak tahu kenapa. Padahal aku memang pantang jumpa perempuan, mesti nak tegur la, tanya khabar la, apa-apa la. Setiap kali pegi kedai dia, sama jek dialog yang akan keluar.


Aku : Bagi salam
Dia : Mesti la jawab salam kan. 
Lepas tu dia akan tanya
Dia : Ye abang, nak beli apa??
Aku : Nak wafer coklat kacang. (memang ini yang aku akan beli selalu)
Lepas dia siapkan, dia bagi kat aku, aku bayar, aku balik. 


Aku nak sangat berbual dengan dia, tapi aku segan. Budaknya cantik, manis, sangat comel dari pandangan aku. Mungkin aku rasa dia terlalu muda kot sebab tu aku macam segan nak tegur. hehehe. Aku anggarkan umur dia dalam 18 tahun. Muda la kan kalau banding dengan umur aku yang dah suku abad ni. 

Diingatkan kepada semua, aku bukan lah tergila-gilakan sangat perempuan tu. Jangan fikir aku obses dengan perempuan tu plak ye. Cuma aku suka sangat tengok muka dia. Tapi masih belum ada niat nak 'try' dia lagi. Tengok la nanti macamana. Orang kata " Jangan tunggu lama-lama, nanti dikebas orang", pada aku biarlah siapa-siapa nak mengorat dia, nak kebas dia. Aku tak kisah pun. Kalau ada jodoh aku dengan dia, ada la kan suatu hari nanti. hehehe.  


OK, assalamualaikum dan selamat berblogging.............
 

17 comments:

c'axoera ヅ said...

dun wafer so bukan i lah kan hahahaha

nyway mcm mana leh ada 3nama plak..? kompius jup heheh

Adelia Amedei said...

Kalau Jodoh Pasti Takkan Kemana :). berharap spy dia menjadi milikmu..
tulisan yang baik

eh, You Follow My Blog. Nih Link http://adeliaamedei.blogspot.com/

thanks.

Adelia Amedei said...

Kalau jodoh takkan kemana :). berharap untuk menjadi milikmu.
tulisan yang menarik

eh, follow my blog
http://adeliaamedei.blogspot.com/

thanks

NINA AMIRA said...

cinta perempuan wafer. semoga berjaya. hehehe :)

emy zulaiha said...

chayok2 shah...jgn tunggu lame2 tau. haha yeke takde niat nak try lagi nie?? haha try lah try lah try lah.haha sebok je emy kan :)

محمد شهريل القنيطري said...

haha...tapi x salah kan kalo try??hihihi,ada jgk peneman...

saffiya_aleesya @ echa said...

chewahhh cinta sudah berputik ekkkk hahaha

AdaM Hawa said...

"jangan tunggu lama-lama.. nanti lama-lama.. dia di ambil orang..".. ;)

LubLy said...

acehcehceh..
mana tahu jodoh br0..

LiNda said...

amboi shah..de je awek ko nak ushar yer..lepas ni ngorat le awek wafer tu

J.Syazwana said...

tegur je la weh. kang melepas. hahaha

shahrazali said...

c'axoera - hehe....ntah la u..smpai 3 nama plak..


Adelia Amedei - btol tu....so kita rilek2 dulu..


NINA AMIRA - cam boleh buat cite drama plak...tajuk Cinta Perempuan Wafer...


dalca - mmg x salah...mgkin blum masanya...


echa - mmg dah berputik,,,tp sebelah pihak jek...haha..


adam hawa - siap nyanyi lg die ek..


lubly - klu jodoh bagus la...skrg buat rilek2 jek..hehe..


linda - blum masanya lg nk ngorat dia linda.....haha...


j.syazwana - blum masanya nk tegur lg....tunggu masa sesuai..

EZAN IDMA said...

apa lagi mintak la bbm pin! haha

MaYa MustWany said...

wahhh si gadis wafer..hihihi

try la..mana tahu tuh jodoh shah..amin

tringat bru2 nih mmber laki mas col..stiap hri crita kat mas..dia jual burger..dia jtuh cinta ngan customer dia..mmg cun \,mnis,sopan..msing2 dh suka..alih2 that gurlz kene jdoh ngan pilihan mak dia..msing2 tgh frust tuh.mas gak kne pujuk lgi.huhuh

shahrazali said...

ezan idma - x pakai bb,,so,,xleh nk mntk la...hehe..


maya mustwany - aminnn....hehe...utk lelaki burger tu,,ckp kat dia klu dah xde jodoh,,mmg xleh wat pape..kena redha..bila kita redha dgn apa yang jadi,,kita akan dapat yg lebih baik....insyaAllah..

Juliet_iRa~" said...

wahhh si gadis wafer..

ada org minat ni..haha..cuba la..kot2 daa pon berminat..:)

shahrazali said...

juliet ira - segan la nak cuba skrg ni...hehe...nnti la klu ada jodoh,,ada la..

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA