Click here OK!

Followers

Tuesday, 20 March 2012

APA NAK JADI DENGAN LELAKI INI??

Apa nak jadi dengan insan-insan yang bernama lelaki tapi perwatakan wanita ini. Adakah mereka tidak tahu apa akibatnya lelaki yang menyerupai perempuan?? Apakah mereka tidak tahu tentang dosa-dosa yang mereka dapat bila lelaki menyerupai perempuan?? Apakah mereka tidak berasa malu dengan masyarakat sekeliling sebab mereka adalah lelaki yang menyerupai perempuan???

NAK JADI LELAKI TAK HENSEM,,NAK JADI PEREMPUAN,, TAK LAWA......
MAKA TERJADILAH MEREKA..

Kat Shah Alam ni aku ada beberapa kali juga lah terserempak dengan mereka. Tapi setiap kali ternampak mereka, aku jadi takut nak memandang. Padahal mereka sejenis dengan aku. Apa yang aku ada, diorang pun ada, melainkan diorang dah buang 'benda' tu. Ish, Ish, Ish. Ini jenis yang dah jauh terpesong jantinanya la. Seram nih.

Aku rasa korang tau apa yang aku cuba sampaikan ni. Kalau korang ada kawan-kawan atau saudara-mara sebegini, cubalah nasihatkan mereka. Terpulang la kepada mereka samada nak dengar atau tidak kan. Asalkan kita dah cuba. 

Jangan main kasar dengan mereka sebab mereka mungkin lebih kuat daripada anda ! Ye la kan. Perwatakan jek perempuan, tapi kudrat lelaki tu. hehehe. 
Gambar sekadar hiasan.
Gambar ni sekadar hiasan jek ok !. Dia bukanlah yang aku maksudkan. Awie ni lelaki sejati. Rock sejati kot. Dengan lagunya "Sejati,,,,,,itu yang kau ucapkan,,,,,bila janji kugenggam,,,bawah pohon,,,,,kemboja !!" hehe. Aku memang peminat Awie dari dulu lagi. Aku selalu 'karok' lagu-lagu dia kot. Pinjam gambar ye Awie. hehe. Macam biasa ambil kat Google.








Aku tak salahkan mereka-mereka yang dah memang sedia perwatakan lembut sejak kecil lagi. Mungkin mereka pun tidak meminta untuk jadi macam tu. Yang aku sampaikan kat atas ni mereka yang dahulunya lelaki, tetapi membuat perubahan besar pada diri mereka untuk menjadi perempuan dan pakai pakaian perempuan. Ish, Ish, Ish...........

NAK JADI LELAKI TAK HENSEM,,NAK JADI PEREMPUAN,, TAK LAWA......
MAKA TERJADILAH MEREKA..

Ok la. Assalamualaikum dan selamat berblogging.....................................



 

17 comments:

lisa said...

hmm kdg2 kesian jugak dgn dorang ni. tapi apa yang boleh kita buat kalau dah nasihat tapi dorang taknak ambil pengajaran? :|

shahrazali said...

lisa - kita x boleh buat pape klu diorg dah x dgr nasihat...kita doakan je la mereka sempat berubah..

nur_za said...

dodol kamu dah siap..mai la ambik..haha
http://ceritaladiespurple.blogspot.com/2012/03/baru-berjinak2-buat-dodolerr.html

AdaM Hawa said...

dia org keliru dengan diri sendiri kot.. tapi memang kesian la.. kalau sy bukan sekali pandang.. mesti 2 kali pandang.. sbb ada masanya dia orang punya mekap kalah org pempuan.. ;)

LubLy said...

pmikiran bpaksi dr naluri..nieh la jdnye..

"celaru..kucelaru memikirkannya"-picisan lagu baldu biru

EZAN IDMA said...

kitorg sebagai permpuan pon tercabar tau hikhik

MaYa MustWany said...

kikiki..baru2 ni mas dapat chat "saya sorg pndon tapi nak chat dgn awk,boleh ke?" truz mas close.hahah..takut ler..

LiNda said...

kat kmpung aku ade sorang mcm tu, mase sekolah dulu laki..bile da abis sekolah tengok2 da jadi wanita anggun gitu...hehe..

syafiqakarim said...

penah nasihat dan dpt negative feedback.mampu berdoa supaya berubah.

shahrazali said...

nur_za :
thanks ye....hehe..


Adam hawa :
memang kesian kdg2...mereka perlukan bimbingan yg btol,,,tp terpulang kepada mereka jgk nk berubah atau tak..


lubly :
ikutkan sgt naluri perempuan tanpa memikirkan batas2 agama..


ezan idma :
kalau btol2 menjadi,,mmg la perempuan akan tercabar...hehe..tp klu x menjadi,,,geli jadinya...jgn risau,,,secantik mana pun diorg,,cantik lg perempuan sejati..


maya mustwany :
haaaaa...tgok.. perempuan pun takut ngn pondan,,,pe lagi lelaki mcm shah ni...hehe..


linda :
nasihat la dia baik2 klu terjumpa...seanggun mana pun tetap x asli...


syafiqakarim :
xpe....yg penting dah cuba kan...

Juliet_iRa~" said...

split personality..

diorang ni kna dibantu..kalau tak..mmg berlambak2 laa org camni...tp msyrakat sll mencemuh..its not good...

~Sweet Honesty~ said...

mereka ne mengalami split identiti...kesian kan...

shahrazali said...

juliet ira :
btol tu.....tp x ramai yg sanggup membantu diorg ni...kebanyakan x tau mcmana cara nk bantu..


sweet honesty :
mmg kesian....harap2 mereka2 ni boleh berubah...xpe la perwatakan lmbut,,asalkan x pakai mcm perempuan..

~SaL IjOu~ said...

org kata kalo kita x mampu nak tego, tolong doakan pun dah cukup..mudah2an mereka cepat2 sedar sblm terlambat~

c'axoera ヅ said...

dah tu pilihan dorang kan...apa nak dikatoo kannnnn...eyh kat shah alam eyh....dekat sgt lah tu dah hehe

CekbOlat-bOlat said...

kehkehkeh, cantik.. nk ngorat !

shahrazali said...

SaLljOu :
mudah-mudahan kn....mari sama-sama kita doakan...


c'axoera :
emm....tp pilihan mereka tidak tepat kn..u kt mana??i menyewa kt sek 7..


Cik bolat-bolat :
ngorat la....apa lagi..hehe..

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA