Click here OK!

Followers

Sunday, 13 November 2011

TANDAS OH TANDAS

Pam la tandas selepas guna

Aku tak paham betul la dengan perangai sesetengah masyarakat di Malaysia ni. Susah sangat ke nak pam tandas tu lepas guna???? !!!!!!! Bukan nya pam tu rosak pun. Aku guna elok je. Kita sama-sama guna tandas, kena la jaga kebersihan kan. Selalu jumpa macam ni kalau kat tandas-tandas yang percuma. Contohnya dekat Mcd atau kat Kompleks Beli Belah. Kalau tandas berbayar aku jarang jumpa tandas yang tak dipam. Mungkin sebab nak masuk kena bayar, so diorang akan gunakan air sebanyak yang mungkin. Agaknya la. 

Semua orang tak akan rasa selesa la dengan tandas yang kotor. Kalau sorang tak pam tandas lepas guna, mungkin akan terus kotor dalam jangka masa yang lama. Cuba bayangkan "A" guna tandas, lepas tu tak pam, terus blah jek. Then "B" masuk tengok tandas kotor, berbau terus pam tandas tu. Lepas tu baru nak buang air. Nak pam lagi air belum penuh. Nak cepat punya pasal "B" terus blah tinggalkan tandas yang kotor dan terus menerus sampai "C", "D" dan siapa-siapa lagi la. 

Ingatlah. Mengepam tandas adalah perkara senang. Sangat senang. Jagalah kebersihan tandas awam sama ada yang free atau berbayar.  

9 comments:

KizZ said...

A,B,C,D...hihi

Kalau yang tandas yang berbayar tu aku rasa bukan diorang yang rajin pam,tapi diorang akan ada pekerja yang sentiasa pamkan tandas yang tak pam..pendapat aku ler..

shahrazali said...

itu kalau ada la...klu pekerja sibuk kumpul duit syiling jek,, x pam jgk diorg..

Mia Meymi said...

betul2..kdang2 x jd nk msuk tndas. rela balik umah, xpun cari tempat lain..

shahrazali said...

hilang selera kn nak buang air kalau tandas kotor....balik rumah selesa jek..hehe..

Miss Eiza said...

jijik dgn perangai manusia cmtu..huhu

shahrazali said...

tau xpe....pada saya la kan,,orang jenis cmtu byk dari kaum cina..diorg lepas guna tandas, jarang skali pam...dah sllu jumpa cmtu..

ILA HonEyBuNNy said...

pelik juga dgn sikap sesetngh manusia neh..

kadang2 nak masuk xlalu sebab diorg xpam...kotoq!!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

biasanya tahan kencing hingga sampai destinasi plg selesa iaitu RUMAH. haha. kecuali benar2 emergency...

shahrazali said...

ILA - pelik kan diorang ni...perkara senang cmtu pun xleh buat..lain la kalau rosak..sy kalau pam rosak pun sy jirus air sampai hilang kotoran..

FIFIEY - Betul gk tu..tapi xleh sllu tahan kencing tau...bahaya..

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA