Click here OK!

Followers

Sunday 6 November 2011

cinta pertama

gambar hiasan
Kisah cinta aku yg pertama masa umur aku 14 tahun. Masa ni tgh tingkatan 2. Budak lagi ni, tapi dah menggatal nk bercinta. Abis tengok membe2 bercinta, nk jugak la ade awek. Baru la perempuan kat skola pandang kan. hehe. Pada pendapat aku, lelaki yg ade awek ni perempuan akan lebih tertarik sebab lelaki yang ade awek msti la pandai memikat n jage hati pompuan kan... Haaaa....,betol x?? sebab tu pompuan lain berani nak dekat kat kite. Agaknya la...hehe..

Aku ada sorang membe kt skola dulu. Kire membe kamceng la. Dia ada sorang awek cun punya. Dah membe kan, jadi selalu la teman dia dating. Bosan la kan teman orang dating. tapi yang best nyer, awek dia pun bawak kawan jugak. Aku pun dengan secara x sengaja dating dgn kawan awek membe aku tu(dia form 1,aku form tu time 2).Bile dah selalu jumpa (selalu teman gi dating), bermula lah bibit2 percintaan antara aku dgn gadis tu. hehehe.

Kitorang pun semakin kemaruk bercinta. Hari2 berutus surat tau (dulu xde handphone). huhu. Tulis surat cantik2, letak bedak kasi wangi, lipat pun ada cara dia..hehe.. Posmen tetap budak lelaki kelas dia(junior aku kt asrama la). Dating memang tiap2 minggu la, x kire malam or siang. Pernah sekali kantoi ngan AJK asrama masa dating dalam kelas. Tengah sedap2 berborak manja, masuk lebih kurang 5 orang senior terus main kompang. Nak kahwinkan terus katanya. hahaha. Punya lah malu masa tu. Tapi depan awek, buat macho je la. Kalau time cuti balik rumah, memang asyik bergayut sakan la guna telefon rumah. Lagi2 time makayah aku xde kat rumah. Bila bil telefon sampai rumah, memang kena soal la ngan abah. Goyang jek nak menjawab..hehe..

Tapi percintaan ktorang x sampai ke mana. Sebab takut kantoi ngan family and warden asrama, ktorang putus dengan cara baik. Untuk pengetahuan, membe2 aku ramai yang kantoi couple. Giler beb,sape yang kantoi couple, warden panggil mak ayah datang skola. Goyang la aku nak teruskan couple lagi. Sebenarnya nama aku n awek dah naik kat warden, cuma diorang xde bukti nak tangkap kitorang. Yang bagitau pasal budak2 skola couple ni budak2 pompuan yang xde boyfriend. Jeles sangat la tu kan.hehe.

Itu saja lah kisah yang aku boleh kongsi. Lepas putus tu, kitorang x pernah bermasam muka sebab putus dengan cara baik. Masing2 paham situasi masa tu. Tingkatan 4 aku pindah skola, then lost contact dengan dia. Sekarang dah dapat contact balik dengan dia melalui Facebook. Alhamdulillah, dia tetap sihat dan cantik dan dan dan dah berkahwin.huhu. Dah ade anak sorang dah pun. Comel betol lah anak dia. Aku x rasa sedih bila dapat tau dia dah kahwin. Aku rasa happy dan bahgia sebab dia dah jumpa kebahgiaan dia di dunia, dan aku selalu doakan kebahgiaan dia kekal hingga ke anak cucu dan ke akhir hayat.

sembangshahrazali

4 comments:

Lai Qma said...

cinta m0nyet..tringat la plk jgk zaman2 sk0la dulu..hahaha

shahrazali said...

tau xpe..kisah cinta yg kte bole ketawa sorg2 bila ingt balik..hehe..

ch000tz said...

hehehheheh mesti ada punya lah kan.....tapi apa pun tetap menjadi kenangan manis kan kan walaupun chenta monyet :p

shahrazali said...

btol tu ch000tz axoera.. bila teringat balik msti kelakar kan.. klu xde kenangan cinta monyet,, rasa rugi jek...

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA