Click here OK!

Followers

Wednesday, 4 April 2012

DOA HANYA UNTUK WANITA SAHAJA

Aku jumpa kawan fb aku share. Jadi aku pun nak share untuk kawan-kawan blogger tersayang yang kebanyakkannya terdiri daripada perempuan. 


Terjemahannya : Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.
(Bagi yang kurang nampak terjemahannya)


Bagi yang dah lama tahu, bagus la. Bagi yang baru tahu, amalkan la ye. Tapi ingat !! Jangan pasal jodoh jek baru nak ingat berdoa ye. Pasal lain pun haruslah meminta kepadaNya juga. Tunaikan kewajipan, banyak berdoa. InsyaAllah....

Ok, assalamualaikum dan selamat berblogging..................................

18 comments:

محمد شهريل القنيطري said...

ala untuk lelaki mcm kita x dak ker??hehe

AdaM Hawa said...

baru terjumpa 3 minggu lepas..

LiNda said...

thankz for sharing..boleh le diamalkan ni..:)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol tu... jngn hanya berdoa utk dapatkan jodoh je...

J.Syazwana said...

thanks sharing !
hehehe

CekbOlat-bOlat said...

betui ! betui ! jgn doa je klau kwajipan lain x ckup XD

ILA HonEyBuNNy said...

salam ziarah...:) lama xterjah..

ya..sentiasa amalkan..:)

c'axoera ヅ said...

betul sgt2.........:D sebab setiap kebaikan itu datangnya dari Allah

saffiya_aleesya @ echa said...

doa bertemu jodoh untuk lelaki xde ke bro..leh ko plak amalkan hehehe

shahrazali said...

dalca :
ntah....tak terjumpa plak aku..haha..ko carikan la...post entri,,bgtau aku..


Adam hawa :
bagusla kan...


Linda :
boleh2.....sila amalkan...


C.M.A :
kan???pasal jodoh byk doa,,pasal lain xnk plak...kn x bagus cmtu..


j.saywana :
ur welcome....amalkan k...


cik bolat :
tunaikan kewajipan dulu,,bru senang nk makbul kalau byk berdoa..


Ila honeybunny :
tau xpe....lama ila x dtg sini..amalkan k...


c'axoera :
setuju.....


echa :
tak terjumpa plak...hehe...carikan la echa....

Domu-kon said...

nak kahwin ke nie?hehehehe :P

shahrazali said...

domu-kun :
xde la...kn doa utk perempuan tu...hehehe...

hanniKASIM said...

Doa yg ni boleh dibaca oleh sume org sbb maksudnya Allahummaj'alni = YaAllah jadikan daku.

Utk dibacakan kpd perempuan / lelaki yg kita suka (bakal jodoh) gantikan DAKU kpd DIA

Untuk perempuan
Allahumaj'alni -> Allahummaj a'lha
Wabassyirani -> wabassyiraha

Untuk lelaki
Allahummaj'allni -> Allahummaj a'lhu
Wabassyirani -> Wabassyirahu

Boleh juga disebutkan nama perempuan/lelaki yg dihajati tu slps perkataan tu...

Wallahu a'lam....

Agak2 faham tak? ..

MaYa MustWany said...

emmm..errrr..emmmmm...errrr

shahrazali said...

hanniKASIM :
oooooo..paham2...thanks hanni...



maya mustwany :
errr...emmm...errrrr..
kenapa mas??hehehe..

alyn adnan said...

boleh try nie . heheh

shahrazali said...

alyn adnan :
cuba jgn x cuba...hehe..

alyn adnan said...

oke2 ;)

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA