Click here OK!

Followers

Sunday, 4 December 2011

Tolong saya, anak-anak saya mau makan !!!

Ni sambungan daripada topik minta sedekah tu. 

Ini cerita agak lama dahulu la. Aku tengah makan-makan kat tingkat bawah Plaza Angsana. Korang tau kat mana Plaza Angsana?? Plaza Angsana kat JB. Aku makan bersama kakak, abang ipar dan anak-anak diorang la. Tengah lepak-lepak makan tu ada sorang perempuan datang kat meja kitorang sambil menggendong anak kecil dan sorang lagi anak ikut belakang dia " Tolong saya, anak-anak saya mau makan,", sambil menghulurkan mangkuk plastik kosong. Minta duit la kan. Abang ipar aku tak nak bagi duit, dia pun ajak makan sekali. Perempuan tu diam jek. Then dia cakap lagi, "Saya tak nak makan sekarang, saya nak beli untuk anak-anak saya". Abang aku berkeras tak nak bagi dan berkeras nak ajak makan sekali. Lepas tu perempuan tu blah, terus ke meja sebelah. 

Lepas makan tu kitorang gi round2 dalam Plaza Angsana kejap tengok-tengok barang. Jam dah dekat pukul 10, tempat tu pun nak tutup, kitorang pun nak balik la kan. Tiba-tiba kitorang nampak perempuan tadi bersama anak2 dia (dalam 4 orang kot). Diorang tengah makan kat McDonald. Fuuyyooo... Patut la ajak makan kat gerai biasa tak nak. Rupa-rupanya selera diorang makanan Mcd rupanya. 

Macam-macam kan perangai orang minta sedekah ni. Jumlah orang meminta sedekah ni semakin ramai. Siapa yang harus dipersalahkan ??? entah la.....

11 comments:

MaYa MustWany said...

fuhyoo..taste tinggi tuh..hahaha.entah2,leh siap tapaw kut..

cik pinaz said...

kalau nak sembang bab ni smpai bila pun tak habis .. huhu
tapi tu la .. nmpk sgt pompuan tu tipu jer ..

J.Syazwana said...

entah la.
kadang2 kesian tapi kadang2 takut sindiket gunakan dorang ni. huhu

Anonymous said...

uiyooo...taste tinggi tu...

Dina Ifhami said...

waaa . tnggi btol taste prempuan tuuuuuuuuu o.O

Dina Ifhami said...

waaa . tnggi btol taste prempuan tuuuuuuuuu o.O

c'axoera said...

agree wth J.sazwana >_<

nur farahin binti sulaiman said...

amboi.. terbaik la mak cik nie.. hahaha.. kantoi suda..

✿ Cik Nisa ✿ said...

warhhhh bgus betoi mkcik tu . adeh mcm2 larh kan . org mntak sedekah nie kadang2 bukan bole p'caye sgt .

syieda ;) said...

ambooyy~ kelasss! XD

ILA HonEyBuNNy said...

amboiii sakan diorg neh....

cara mudah btoii....hurm...

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA