Click here OK!

Followers

Wednesday, 19 June 2013

GAMBAR CUN RASMI 'AKU DAN CLASSMATES'


Hi, Assalamualaikum semua. Malam tadi aku melayan perasaan, sambil melayan lagu jiwang, sambil menatap gambar-gambar ex aku. Masa tengah selongkar folder-folder kat laptop tu terjumpa la folder gambar-gambar masa sekolah. Dulu-dulu ada la diorang ni upload kat FB, jadi aku save la. Sekarang aku nak share kat blog aku ni. Tengok la perubahan wajah aku masa sekolah. hehehe.

 
Gambar atas ni aku tak ingat darjah 1 or 2 di Sekolah Kebangsaan Pekan Nanas. Nama guru kelas aku Cikgu Shamsuddin bin Adam. Ingat lagi masa cikgu ni nak pindah, satu kelas menangis bagai nak rak. hehehe. Kitorang sayang sangat dengan cikgu ni sebab dia sangat baik. 

 Gambar atas masa aku di tingkatan 2 Dahlia, Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Penggawa Barat. Sekolah bistari katanya. hehehe. Nama guru kelas aku tak ingat plak. Tapi yang aku ingat, dia sangat sempoi orangnya. Masa ni aku memang bergaul dengan pelajar Chinese. Aku suka kacau diorang, pastu diorang mengumpat aku, satu patah pun aku tak paham. hahaha.

Gambar atas masa tingkatan 3 Kekwa di sekolah yang sama. Aku duduk depan sebab jadi Penolong Ketua Kelas atas lantikan majoriti. hehehe. Aku diturunkan kelas dari Dahlia ke Kekwa atas sebab-sebab tertentu. Walaupun aku berada di kelas paling hujung, aku seronok berada dalam kelas ni sebab semua budak-budak dalam kelas ni jenis boleh masuk kepala. Semua best-best. Nama guru kelas aku Cikgu Mek Limah. Garang tau. hehehe. 

Gambar atas masa tingkatan 4 Elektrik 1. Lepas PMR, dapat keputusan ok, aku sambung belajar di Sekolah Menengah Teknik Johor Bahru, Johor. Aku amik jurusan Pengajian Kejuruteraan Elektrik. Nama guru kelas Cikgu Rosnani. Dia sangat comel dan wangi. hehehe. Seronok belajar dengan dia. Tapi dia selalunya garang sebab aku kan jenis malas dan nakal. huhuhu. Masa tingkatan 4 ni la aku ada buat kes tu. Sejarah hitam dalam hidup aku terjadi masa tingkatan 4 ni la. Kalau nak tau kes apa, klik SINI dan SINI.  

Gambar atas masa di tingkatan 5 Elektrik 1. Guru kelas pun sama. Tapi layanan dia pada aku bertambah baik sebab aku agak rajin masa tingkatan 5 ni. Lepas dari buat kes masa tingkatan 4 tu, aku berubah sikit la menjadi lebih baik. SPM pun aku dapat ok la. Semua subjek utama Matematik Tambahan, Fizik, Kimia lulus. Padahal masa tingkatan 4, tak pernahnya lulus semua subjek tu, dari ujian sampai la peperiksaan akhir tahun. Sekolah ni banyak meninggalkan kenangan untuk aku sebab banyak pengalaman yang aku dapat masa kat sekolah ini. 

Gambar atas masa aku belajar Diploma di UiTM Sri Iskandar Perak. Gambar ni diambil masa kitorang semester 5. Banyak kenangan aku kat sini lebih-lebih lagi dengan ex-girlfriends aku. Ada dua orang ex-girlfriend aku dalam gambar ni. Yang mana orangnya??? Mana boleh bagitau.. hahaha. Yang tengah tu bukan lecturer ye. Dia member sekelas juga. Aku belajar kat UiTM Perak ni selama 3 tahun dari tahun 2007 hingga tahun 2010. Kira gambar ni masa hujung tahun 2009 la. Segak kan aku?? hahaha.










Ok la. Ini sahaja la gambar-gambar yang aku ada yang nak dikongsikan dengan rakan-rakan blogger.
Assalamualaikum dan selamat berblogging......
>>> Jerebu semakin hari semakin teruk kat tempat aku ni. Agak sesak nafas dan pedih mata dibuatnya. Yang peliknya, tengah jerebu macam ni pun masih ada yang membakar sampah lagi.

3 comments:

Papa PUSS said...

Kenangan yang terindah...

AdaM Hawa said...

menten cute.. kenangan terindah bila di kenang.. kan..

MaYa MustWany said...

mesti rindukan kenangan2 semua ni

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA