Click here OK!

Followers

Thursday 31 May 2012

APA CERITA MASA CUTI ???

Aku dah balik Shah Alam. Dari JB pukul 1030 pagi, sampai Shah Alam pukul 315 petang. Takde masalah pape la dalam bas tadi, cuma depan seat aku ada sorang budak cina umur dalam lingkungan 4 tahun asyik kacau-kacau aku. hehehe. Dia main tarik-tarik langsir bas tu. Dah la cahaya matahari agak terik tadi, aku tarik, dia pun tarik. Bila dah 2,3 kali, dia jadi makin suka plak. Tapi budak-budak kan, bukan dia tahu apa, aku layankan je la sampai dia rasa bosan. hehe. Tapi yang lecehnya, dia tak bosan pun. Dia cuma berhenti lepas amoi comel suruh dia berhenti (akak budak tu). Habis cerita....

Cuti aku banyak berehat dan tidur jek kat rumah. Cuma hari ahad tu jek ada kenduri kat rumah mak cik aku kat Benut, Pontian. Banyak aku makan kat sana sampai sakit perut. hahaha. Ada lauk ayam kicap, nangka masak lemak, ikan asam pedas, udang sambal, tempe goreng, ikan kering. Makanan lain bihun goreng, bubur kacang+durian, bermacam-macam kuih dan buah. Semua aku makan. hehe. Esoknya (isnin) aku sakit perut. Asyik nak buang air besar jek. huhu. 

Selasa aku pergi jalan-jalan JB tengok tempat aku praktikal sem depan. Aku dapat praktikal kat Jabatan Audit Negara (cawangan negeri Johor). Gerun jek dengar kan. hehehe. Ramai yang persoalkan kenapa aku boleh dapat praktikal kat sini. Aku pun tak tahu. Mungkin dah rezeki aku. Ramai yang mintak, tapi aku sorang jek dapat Jabatan Audit Negara ni (setakat ni la). Aku dapat kat Johor Bahru sebab memang aku minta cawangan Johor. Boleh la aku ulang-alik dari rumah mak aku. Sebelum ni orang dari Jabatan ada call juga tanya aku nak minta mana samada kat Putrajaya, Shah Alam or Johor Bahru. Aku jawab je la nak kat cawangan Johor Bahru. 

Jabatan Audit ada kat tingkat 21 menara ni
 Selain Jabatan Audit Negara, aku dapat juga praktikal kat Majlis Daerah Pontian. Kelebihan majlis Derah Pontian ni sebab dia lebih dekat dengan rumah mak aku. Dalam 20 minit perjalanan sampai la. Kerja pun mungkin lebih rilek. Agaknya la. Kalau Jabatan Audit tu mungkin dalam 45 minit baru sampai. Sekarang ni aku tak pilih lagi nak praktikal kat mana. Kalau nak nampak gempak, pilih Jabatan Audit Negara tu la, dengar nama dah gerun, hehe, kat tengah-tengah bandar JB plak tu. Jabatan Audit Negara tu terletak dalam Menara Ansar, berdepan dengan City Square. Tapi kalau nak senang, nak dekat, pilih Majlis Daerah Pontian tu la kan. Pasal elaun, Audit dapat RM15 sehari dan Majlis Daerah aku tak pasti dan kemungkinan takde elaun diberikan. 

Majlis Daerah Pontian
 Nanti la aku fikirkan. Sekarang fokus pada assignment. huhu. Banyak kerja sampai tak tahu nak buat kerja apa. hahahaha. Thanks pada pembaca setia blog ini yang datang komen kat entri BEREHAT SEBENTAR walaupun aku tak terjah blog korang sebelum tu.

Ok, assalamualaikum dan selamat berblogging.........

28 comments:

~Sal Ismail~ said...

tiba giliran sy pula utk bercuti~ ;p

hm..selalu org nak persoalkan apa yg kita dpt kan..rezeki itu kdg2 dtg dari arah yg x kita sangka2..n dtg pada sesiapa yg dikehendakiNya~ =)

muda2 ni xpe jauh dari keluarga sikit..rebut peluang n pengalaman..sgt berguna utk masa2 mendatang~ ;p

haha..kenapa kita x berjumpa ya..sbb x rancang~ =p selalu je turun shah alam jumpa kwn..lenkali g sana lagi sy roger~ ;p

AdaM Hawa said...

rasanya lagi bagus ke jabatan audit negara.. banyak sikit pengalaman.. sekarang jabatan kerajaan ada bagi sikit elaun la.. walau tak banyak cam swasta.. rezeki kan..

RIZZNA said...

Wah..slamat brintern. CiM pun akn ada 2 intern studen masuk mid jun ni, UMPeslis & UMPhg. Comp CiM mmg suka amik intern stdnt, bukan tujuan utk mmbuli, tp utk share knowledge. Almaklumla now a day ada byk info baru yg ktorg tktau.

shahrazali said...

saljou :
dah biasa dah jauh dari keluarga...praktikal ni nk dok umah mak sbb nk jimat belanja sket jek..hehe..senang nk tgok2 mak yg sllu x sihat..




adam hawa :
thanks bg pendapat....hehe..




cinta misteri :
oooo...bgus la cmtu...share knowledge kn..

CINTA UNTUK KITA said...

wahh gud lak ye abg shah.. hmm bestny blaja.. :(

Erra Fazleen Mohamed Adnan said...

cuti puas2 ye smpai sakit perut hehe, assgmnt byk lagi tu

J.Syazwana said...

pilih jabatan audit lah !
untung2 boleh kerja kat sana.
majlis daerah tu semua yang apply pon memang dorang amik praktikal.
huhuhu

Mun said...

baut senarai..tugasan apa yg perlu diselesaikan..dan susun ikut tahap kepentingannya... hehe

pastu baru laa selesaikan 1 persatu...


selamat bercuti, selamat siapkan assignment..ngeee~

LubLy said...

better dkt dr jauh bro..nieh pilihan lebly sbg anak perempuan..bro xpe anak lelaki..ekeke

Domu-kon said...

ok la tu tempat praktikal..audit negara.. tnjukkn yang terbaik..misz domu balik hari selasa ooo kat shah alam..ni kat ptar tgh bertgkus lumus.. esok pulang umah balik..heheheh

~Cik Sweety~ said...

praktikal berapa bln erk?? 3 bln ke 6 bln?? wahh..best la yea dpt praktikal kt audit tu..selamat membuat assmnt la yea..(^_^)

Bookids Edutoys said...

Sape kata keje kat Majlis rilek...huhuhu..tidakkk!
kat tempat kecik, sikit orang tp keje byk...kat tempat besar, ramai org..keje dibahagi2..

btw kat majlis daerah pontian praktikal kat dept mana?

LiNda said...

better amik jabatan audit negara..lg bagus dari majlis daerah. Untung2 dapt keje situ terus. Bestla dapat bercuti. Kite ni duk kat opis je ngadap pc ari2.

Unknown said...

sekian lama menghilang..haha,amboi dah mcm diari masa cuti nmpak..

shahrazali said...

cinta untuk kita :
thanks kyra.....mmg best,,abg shah dah nk habis dh...sedih gk ni..huhu..





alyn adnan :
makan byk,,sakit perut la..hehe..nk tolong bua assignment ker??hehe..





j.syazwana :
btol gk ek....thanks bg pendapat..





C.M.A :
thanks bg jadual...hehe..malam ni nk start buat keje...





lubly :
lagi dekat lg bagus kn....jimat sket mnyak..hehe...

shahrazali said...

domu-kon :
ok la kn...hehe..selasa balik sini,,jumaat balik kg lg??hehe....good luck misz domu..sama2 la kita bertungkus lumus..




hanniKASIM :
haaaa..x tau la...dia xde bgtau lg..




linda :
cian.....jgn lupakan rehatkan mata sekali sekala k...thanks bg pendapat linda...tgh pikir lg ni..hehe..





dalca :
mmg diari pun....haha...itu pun cite x penuh tau..

♥ wawawawa ♥ said...

cuti nie sy lepaakk rumah..hangout ngn kwn2 skola! hahaha.. tp cuti ni skjp jer -.-

Anis Adila Aris said...

amboi awal balik cuti...hari ni baru ari khamis..
praktikal gak ke, same la kite...
habis exam, cuti sem nanti praktkal..hehe

Cik Farhana said...

Xkesah la pektikal mana2 pon..yg penting kna buad yg terbaek & bg komitmen spnuh'y kn.. :) ilmu & pengalaman tuh paling b'nilai klu nak dbndingkan dgn yg lain.. (:

Btw, Goodluck at ur final Battle yaa!
Dun b tension , Study biar Lepak . . Pointer kasi Gempakk!! hee ~

Putry said...

kalau kat tempat putry keje ni company ioi.... if audit datang semua orang ketar kepla takut sangat.. apa yg nak di takutkan pun putry tak tau.... g pun putry baru start keje tak smapai sebulan ...hihi tu yang putry tak tau sbb ape diorng takut sngt ngan audit.... kehkehekeh

shahrazali said...

wawawawa :
wahhhh...best tu..mesti byk cerita nnti kn ngn diorang..





anis adila aris :
haaaa...sma ek?? anis praktikal kt mne????




cik farhana :
thanks utk pendapat tu..... shah mmg belajar rilek2 jek...hehe..pointer pun rilek2 jgk..asalkan semua lulus dan x prnh kantoi...





putry :
menakutkan la audit ni ek...hehe..dulu masa abg shah keje pun diorg takut kalau ada juru audit dtg...semua kerja tekun jek..

Juliet_iRa~" said...

wahh dah blk shah alam yea..hehee

xfkir lagi nak prac kat mn?baik fkir..ahhaha..;p..nak knowledge byk baik jab audit...sbb msti ada byk bnda y kite leh bljr...kalau majlis daerah dia limited skit tp apa2 pn terpulang kat awk la shah..:)..mn y awk rs sng baik buat y tu je..sbb awk y akan hadapi ye x?

selamat buat assignment..rindu ms2 buat assignment dl..heheh ;p

pss : heee mekasih..sy gadis melayu sejati bkn amoi jepun..hikhik..;p

shahrazali said...

juliet ira :
btul tu...mmg sy la yg mghadap..hehe....thanks bg pendapat cikgu ira....

mama lynn said...

gud luck .... seronok kan dapat praktikal ni. at least boleh jugak belajar sesuatu sebelum memasuki dunia kerja

shahrazali said...

lynn kamarul :
btul tu.....thanks ye...

Cik mama said...

dekat ag senag kot, ehh bubur kacang durian.. wahhh sedapp tuu..

shahrazali said...

cik mama :
thanks bg pendapat.....mmg sedap pun bubur tu...siap tapau byk2 bwk balik rumah...hehe..

nur_za said...

pg la audit tu,,mcm best je..hehehe
mana2 pun blh..ikt la awk

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA