Click here OK!

Followers

Monday 27 February 2012

AKU KUSUT NIH. PEREMPUAN CARI, AKU LARI..


Kadang-kadang orang buat something kat kita, akan datang kita pun akan buat something yang sama kat orang lain walaupun tanpa kita menyedarinya......

Kadang-kadang kita buat something kat seseorang, akan datang kita plak terkena benda yang sama oleh orang lain. Ini boleh dijadikan pengajaran untuk kita.

Ini yang selalu berlaku dalam hidup kita. Semuanya telah ditentukan olehNya. Jangan merungut dan sentiasa bersyukur atas setiap apa yang berlaku. 

Aku tengah kusut ni sebab Ex aku masih mengganggu aku. Aku tetap anggap dia kawan walaupun aku dah tawar hati dengan dia. Aku dah tak pernah mesej dan call dia sejak putus. Tapi dia sering cari aku lagi. Dia tetap mesej and call aku, tapi sekali sekala je la. Setiap kali mesej, mesti ada pergaduhan dalam mesej. Aku cuba nak jauhkan diri, nak hilangkan diri, tak nak balas message dan jawab call dia, tapi aku rasa tak adil untuk dia. 

Dulu aku selalu cari dan kacau Ex aku sebab masih sayangkan dia. Selalu kata nak balik macam dulu, macam2 aku cakap sampai dia tertekan,,,sekarang aku yang dapat tekanan daripada perempuan lain Ex aku paling latest ni....

Dalam kepala aku, macam-macam yang aku fikirkan supaya dia tak kacau aku lagi. Tapi entah la. Korang ada cadangan?? Mana tau korang ada cadangan bernas yang aku boleh praktikkan selain daripada apa yang aku fikirkan ni..

ok,,,assalamualaikum dan selamat berblogging.............

24 comments:

nur_za said...

hua2..sungguh apa yang kita buat kat orang mesti kena balik kat kitew
apa yang kamu perlu buat.kmu jujur dengan dia..cakap baik-baik..kata kamu memang dah tawar hati dan tak nak dah kat dia..suruh dia terima qada dan qadar.. dan cakap la..dia akan jumpa lelaki yang lebih baik dari kamu.insyaallah =)

LiNda said...

tu la ko ni jejaka terhangat di pasaran..haisshhh. Ko cakap je kat ex ko tu yang ko dah nak kawin...:)

AdaM Hawa said...

nape erk selalu EX ni cari kita balik.. huhuhu.. sedang berhadapan situasi yang sama dengan awak.. huhuhuhu :(

CikTeddyCorner said...

buat derk jela bang shah..cube ckp btol3kat die yg abg dh xnak kat die..xpon,tukar no trus..haha

Unknown said...

dh takde perasaan kat dia ke? ckp elok2 maybe dia boleh terima. prempuan mmg kdg2 emosi takleh kawl. sbb tu dia mncari dn mngganggu :)

ILA HonEyBuNNy said...

dulu xbf suka kacau jugak even dia sudah bertunang...tapi salah diri gak sebab melayan..ehheheh

smpai dia kawin pun dia kacao lg...

cmne la..kita kena tetap pndirian..jangan layan apa dia msg or fon...buat xtau ja...xpun tukar ja nber fon baru..ehhehe

Anonymous said...

sembunyik dalam gua.


HE HE HE.

Unknown said...

ternyata ko lebih famous dari aku..hihi

Ungu Violet said...

dia masih menaruh harapan lagi ke?

kalau nak tolak..tolaklah elok2..cian kat dia..

cakap je mungkin lebih sesuai sbgai kawan..

kalau nk sambung apa salahnya...mana nk tau ada jodoh....hehe

Juliet_iRa~" said...

aik..huuu..mungkin dia rs awk la lelaki terbaik utk dia kot...

ermm..xtahu la..ckp baik2 laa..terus terang adalah jln y paling baik..skrg2nya awk jujur kan..

shahrazali said...

nur za - betul tu...dia dah ada pengganti dah sbnrnya,,tp dia cari sy lg...

linda - nnti dia mntk kad kawin cmne plak??hehe......hangat la sangat kan..haha..

adam hawa - ntah ek,,,masuk ni dah 2 kali jadi cmni...pening2..

cik teddy - abg x sampai hati lg la nk ckp...mmg tgh layan x layan dia pun..nk tukar no,,nnti susahkan org lain plak nk contact kn..

ezan idma - mmg dah xde perasaan....dia prnh menipu dulu,,lgpun x tahan dgn perangai dia..

ila - susah kn klu Ex cari kita jek lagi, walaupun dia dah ada pengganti...

Bookids Edutoys said...

people said...
“If you love somebody, let them go. If they return, they were always yours. If they don't, they never were.”

i once beleived on this, and i gv him a 2nd chance, but he keeps doing the same thing, over and over..so, i walked away n never turn back..

extreem cket la [sbb dah nekad kan]..tukar no phone, tukar tempat keje [nsb bek le keje leh posting tempat ln2], close FB Acc, tukar email, YM, Skype dan yg seangkatan..tukar sume yg berkaitan..hahaha

n i'm happy w my life now..Alhamdulillah

ILA HonEyBuNNy said...

hhehehhe..nak wat cmna kan....apa pn kita jangan layan...juai mahai..kekekek

saffiya_aleesya @ echa said...

ala buat bodoh jer..lantak dia laa nak melalak sorang2 hahaha kejam tak aku??? hahahaa

~Sal Ismail~ said...

hukum karma org kata..what goes around comes around~

harus pening dgn karenah mcm tu kan..byk bersabar ya..pasti ada penyelesaiannya..~

Anonymous said...

kikiki dia syg kan shah lagi kut..try la slow talk ngan dia.klu shah dh betul tak suka,truz trg je.dri dia terangau kan lagi shah.

shahrazali said...

sue unnie - bagus la tu kan sembunyi dalam gua...line telefon pun xde,,msti dia x kacau lg..hehe..

dalca - ape plak???ko lg famous pe...selalu ada dlm lauk kenduri kawin....kuah dalca...haha..

ungu - satu hari nnti,,sy akan ckp ngn dia elok2..x mungkin sambung kot..x tahan dgn perangai dia..

juliet ira - terbaik la sgt....hehehe...pada dia mungkin la,,sbb lelaki2 yg dia kenal sebelum ni mmg semua teruk2..hehe..

shahrazali said...

hanniKASIM - extreem btol tindakan awk ek....sy x bole buat cmtu...nnti susahkan org lain yg berkawan ngn sy...hehehe...menarik 'people said' tu...100 markah..hehe..

ila - lelaki jual mahal xpe...hehe..perempuan xleh jual mahal sgt tau..nnti lama2 kurg harga..hehe...

echa - kejam la jgk...hahaha...mana tahan nk dgr dia melalak nnti...

salijou - betul tu....sabar je la kan....satu hari nnti selesai la..

maya mustwany - mmg dia ckp dia syg shah lg...mmg dh tawar hati sgt kt dia..dulu dia tipu shah n x tahan dgn perangai dia..

ch000tz said...

hahahahahah hot stuff katanyerrr.....kekke

shahrazali said...

c'axoera - hot la 'sangat'....hahaha.....

Anonymous said...

kalau macam tuh,shah kene tegas pada dia..ckp jgn gngu lagi.

shahrazali said...

maya mustwany - emmm...x tau bila sanggup ckp cmtu kat dia...hati kadang2 rasa rimas,,kdg2 rasa x sampai hati...tp insyaAllah satu hari nnti...kena cari pengganti cepat2 nih..hehe...

Bookids Edutoys said...

Tq for the marks..hehehe
terpaksa wat camtu..tp update la kwn2 apa yg baru tu..(",)

betul kata Maya MustWany tu, awk kene jgk ckp kat dia, jgn ikut sgt rasa x sampai hati tu..selagi awk x ckp..selagi tu la dia mengharap..

shahrazali said...

hanniKASIM - emm...isnyaAllah nnti sy akan cakap...patutnya dia dh x boleh mgharap kt sy sbb sy mmg x layan dia..dia pun ada org lain gk selain sy..

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA