Click here OK!

Followers

Tuesday 23 April 2013

MANCHESTER UNITED JUARA LIGA PERDANA INGGERIS 2012/2013


 Assalamualaikum semua. Hari ni hari yang agak seronok dan puas hati bagi aku sebab Manchester United menang pagi tadi seterusnya dengan bergayanya memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris bagi sesi 2012/2013. Aku sebagai penyokong setia dan 'kipas susah mati' Manchester United yang tidak berdaftar ini ingin mengucapkan setinggi tahniah kepada para pemain, jurulatih dan juga Big Boss MU, Sir Alex Ferguson kerana memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris yang ke 20 ini.



Pagi tagi Manchester United melayan kunjungan kelas Aston Villa. Game pagi tadi memang best sebab Manchester United main dengan bagus dan bersahaja. Separuh masa pertama dah mendahului 3-0. Hat trick daripada Robin Van Persie sudah cukup untuk Manchester United memenangi perlawanan pagi tadi seterusnya memenangi kejuaraan Liga Perdana Inggeris yang ke 20 untuk Manchester United dan yang pertama untuk Robin Van Persie yang memakai jersi no 20. Kegembiraan di wajah Robin Van Persie memang nampak sangat puas hati. Mana taknye kan. 7 tahun kat Arsenal tak memang apa-apa piala. Masuk jek Manchester United, terus menang kejuaraan liga.


Mungkin ada yang kata Manchester United menang kejuaraan Liga Perdana Inggeris kali, 'all thanks to V.Persie', 'MU menang sebab ada V.Persie', ' V.Persie makes the difference'. Tapi cuba kita lihat ke belakang seketika, selama 7 tahun V. Persie kat Arsenal, kenapa Arsenal tidak memenangi apa-apa kejuaraan besar??? Kalau kita tengok pada game Manchester United, V. Persie tak dapat pun jaringkan gol tanpa kelibat Rooney, Kagawa, Giggs, Carrick dan yang lain-lain. Pujian juga harus diberikan kepada jentera pertahanan dan penjaga gol yang sentiasa bertahan jika penyerang mereka menjaringkan gol. Tak guna pun V. Persie jaringkan 40 gol kalau pertahanan bolos sampai 30 gol. Jadi V. Persie bukan la sahaja penyebabnya Manchester United menang. Setiap orang dalam dalam kelab manchester United ada sumbangan mereka tersendiri.


Manchester United dengan bergayanya merampas kembali piala kejuaraan dari 'the noisy neighbour' iaitu Manchester City. Tapi katanya memang Manchester United hanya meminjamkan sahaja piala itu untuk setahun, so dah habis masa pinjam, haruslah dikembalikan kan. hahaha. Bak kata komentator pagi tadi, 'they silence the noisy neighbour'. hahaha.


Harap musim depan, Manchester United dapat mengekalkan kejuaraan Liga Perdana Inggeris ini. Matlamat musim depan, gelaran yang ke -21 plak. Not Arrogant, Just Better, B.E.L.I.E.V.E, GGMU.........


Saksikan video pemain-pemain Menchester United meraikan kejayaan mereka di bilik persalinan. Arak adalah haram untuk orang Islam. Tapi untuk mereka tidak.



Ok, assalamualaikum dan selamat berblogging...........................

3 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

lama x singgah sini..bab bola memang tak reti nak komen so xleh nak open table laa bro hahaha..

p/s:pe citer keje skrg ni??

AdaM Hawa said...

sukanya dia..

Anonymous said...

amboii peminat bola ni..hihihi

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA