Click here OK!

Followers

Monday, 29 April 2013

LAWATAN KERJA PERDANA MENTERI KE PARLIMEN TANJUNG PIAI

Assalamualaikum semua.


Ni la kereta yang Dato Seri Najib naik
Hari ini 29 April 2013 Pekan Nanas didatangi oleh pemimpin Malaysia iaitu Perdana Menteri Malaysia, YAB Dato Seri Najib Tun Abd Razak. Dato Seri Najib datang untuk lawatan kerja di Parlimen Tanjung Piai dan Dun Pekan Nanas. Turut hadir bersama Dato Seri Najib, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, Dato Seri Abdul Ghani Othman, Menteri Besar Johor, Dato Seri Hishamuddin, serta calon-calon dari Parlimen Tanjung Piai, Dun Kukup dan Pekan Nanas.


Pengunjung berebut nak baju BN, dan barang BN yang percuma
Aku, abang dan mak aku pun pergilah ke tapak pasar lambak Pekan Nanas tu untuk join sekali. Sambutan memang meriah la kat Pekan Nanas ni. Biasalah kan, Johor kan kubu kuat Barisan Nasional. Dikatakan rombongan Perdana Menteri ini datang dalam jam 10 pagi, tapi mungkin atas sebab-sebab yang tidak boleh dielakkan, mereka sampai dalam jam 1100 pagi. Kedatangan rombongan Perdana Menteri ini disambut dengan sorakan dan jeritan daripada orang ramai.

Antara yang hadir. Ni baru snap dari tengah ni.


Selepas menyampaikan ucapan, rombongan dibawa ke khemah sebelah untuk menjamu selera di meja makan yang siap tersedia makanan yang sedap dan lazat. Orang ramai yang hadir pula terpaksa berebut sakan hanya untuk mendapatkan sebungkus nasi berlauk. Aku pelik kenapa diorang-diorang ni tidak menjaga adab masing-masing. Ada yang berebut sampaikan berterabur nasi atas meja. Masa aku nak ambil nasi pun dah hampir nak berebut. Aku cuma 'sound' diorang, "Manusia,manusia, jadilah macam manusia", lepas aku ambil sebungkus, aku terus blah. Ambil sebungkus jadi la untuk mak aku. Geram juga kepada segelintir yang ambil sampai 6,8,10 bungkus sekaligus. Pentingkan diri sendiri. huh.

Dalam pada ramai-ramai orang kat situ, aku ada nampak 2 orang artis. Diorang bagi baju percuma kepada orang ramai. Kalau dah nama percuma tu, paham-paham je la macamana diorang punya berebut. Ish3. Penat brader-brader kat situ bagi arahan supaya ikut barisan. Aku pergi depan diorang, tapi bukan untuk ambil baju la. Sebab nak ambil gambar jek. Artis yang datang, Amy Search dan Erma Fatima . Kalau ada yang lain yang aku tak perasan, tak tahu la kan. Masa aku nak ambil gambar tu, aku siap jerit 'phewwwittttttt'. Tapi malangnya suara aku tak masuk la dalam gambar tu. hahaha.


Dalam 1230 tu, kitorang pun balik la ke rumah. Kesian dengan mak aku yang kepenatan. Mak aku tu sakit-sakit pun tetap nak datang bagi sokongan pada Barisan Nasional. Aku sebagai anak yang prihatin, bawa la mak aku ke sana. Mak dan arwah abah aku penyokong UMNO dan Barisan Nasional sejak dari dulu lagi. Kalau abah aku masih hidup, mesti dia pun nak datang tengok Perdana Menteri berucap juga.

Lagi seminggu hari mengundi untuk pilihanraya. Kepada yang dah boleh mengundi tu, keluarlah mengundi, tunaikan kewajipan pada negara kita.Undi adalah rahsia. Jadi undilah ikut keikhlasan korang ye. LAIN KALILAH !!!


Ok, assalamualaikum dan selamat berblogging............
>>> Tak sabar nak tunggu keputusan pilihanraya kali ni. Sebab kali ni nampak agak sengit, tak macam dulu-dulu.

4 comments:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Domu-kon said...

banyak-banyk gmbr shah.. gambr yang khemah cam pelik..pelik khemah tu.. mesti tak panas kan..

MaYa MustWany said...

tuh teruk kn,mesti nk berebut2 n tamak..hmmm :(

Cik Farhana said...

Bangga dgn semangat mak shah yg sggup dtg even tgh sakit..smga cpt sembuh aunty :)

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA