Click here OK!

Followers

Sunday, 16 September 2012

WARKAH ISTIMEWA BUATMU


Warkah istimewa buatmu


Tahun 2006 adalah detik pertemuan kita.
Pada waktu itu, 
kau menjadi di antara yang aku sayang.
Kau sangat cantik pada masa tu.
Lansung tiada cacat cela di mataku.
Kau sentiasa menemani ku sewaktu aku pergi ke tempat kerja.
Malah kau sanggup menemaniku sewaktu aku membawa kekasihku.
Kau tidak pernah rasa jemu atau cemburu sebab kau setia denganku.
Kemana sahaja aku pergi, selalu kau ikut bersama.

Tahun 2007, kita kemalangan bersama. 
Kita sama-sama dihantar ke hospital, tapi hospital yang berlainan.
Kecederaan aku tidak seteruk kau.
Kau terpaksa membuat pembedahan kerana cedera parah.
Walaupun aku yang bersalah kerana menyebabkan kemalangan, kau tetap tidak pernah marah kepadaku, kerana kau sangat setia denganku.

Tahun 2009, kau ikut aku merantau sampai ke negeri Perak 
kerana nak menemaniku belajar di sana.
Kau sanggup merantau jauh menaiki lori semata-mata untuk 
memudahkan dan meringankan beban aku di sana.
Semasa di Perak,setiap hari kau menemaniku pergi menghadiri kelas.
Semasa di Perak, 
kau masih lagi sanggup menemaniku membawa kekasihku 
walapun aku sudah bertukar kekasih.
Kau tidak pernah rasa jemu dan cemburu 
kerana kau sangat setia denganku.

Tahun 2010, aku menyambung pelajaran di Shah Alam.
Kau tetap pergi bersamaku 
semata-mata ingin menemaniku di sana.
Kau sanggup menaiki lori lagi 
kerana kau juga ingin berada di Shah Alam bersamaku.
Setiap hari, kau menemani ku pergi ke kelas untuk belajar.
Kau membawaku pergi ke kedai makan.
Kau membawaku ke mana sahaja kerana kau sangat setia kepadaku.

Tahun ini, tahun 2012. Aku dah habis belajar di Shah Alam.
Kau pun sekali lagi sanggup menaiki lori 
untuk mengikutku balik ke kampung halaman di Pontian, Johor.
Tempat asal kita bersama.

Tanggal 31 Ogos 2012, aku terpaksa melepaskanmu. 
Kerana dengan keadaan kau, 
aku rasa tidak yakin kau masih boleh menemani ku lagi.
Berat hati ini untuk berpisah dengan kau.
Kerana aku sememangnya sayang pada kau.
Kerana kau sangat berjasa kepadaku selama ini.
Kerana kau sangat setia kepadaku selama kita bersama.
6 tahun kita bersama.

Tapi, ini dah memang takdir kita.
Aku harap kau dapat jumpa orang yang dapat menjaga kau dengan baik selepas ini.

Warkah ini hanya buatmu JJU6207


Untuk aku, kau tidak perlu risau kerana aku sudah ada pengganti. 
Namanya JNU 7431.



Walaupun aku sudah ada pengganti, aku tetap tidak akan lupa jasa-jasamu.
Terima kasih JJU6207.
Sekian…..

Ok. assalamualaikum dan selamat berblogging...
Lama dah aku karang warkah ni, baru teringat nak update. hehe. 

5 comments:

♥ wawawawa ♥ said...

hahaha engt pasal awek la! :P

ஜ miss klanika ஜ said...

ahahaha. babai 'makwe' lama .

MaYa MustWany said...

fuhhh terbaekkk..

mesti nangis2 moto lama baca warkah ni shah..hihi

AdaM Hawa said...

semua tu kenangan terindah.. sedey je baca..

Putry said...

hadoiiii punye la baca cepat nak tengok awek abg shah... rupenye motor.. grrrrrrrrrrrrrrr

Popular Posts ( All Time) ENTRI PALING BANYAK DIBACA